قالب وبلاگ
نويسندگان

ZIBASAZ

مراحل نوشتن رو که توی پست های قبلی بود توی این پست مرور می شه ...( به طور خیلی خلاصه )

 

همه می‌دانند که نوشتن داستان هم مانند نمایشنامه یا شعر راحت نیست، این ها ادبیاتی خلاقانه است که باید برای احساسات خواننده جذابیت داشته باشد. چون داستان کوتاه توصیف‌های نویسنده از واقعیت را انتقال می‌دهد، باید استفاده ی هنری از زبان برای نشان دادن تجربه ی انسانی انجام شود. اما چگونه داستانی فوق العاده بنویسیم؟ چه مواردی را باید در اندیشه داشته باشیم تا درگیر داستان کوتاهی شویم که موفق باشد. این چگونه راهنمایی کوچکی برای شروع به کار شما است.

 

برای خوندن 15 مرحله ی نوشتن به ادامه مطلب برید .... 

 

شکلک نظر بذارید


ادامه مطلب
[ شنبه ۱ اسفند ۱۳٩٤ ] [ ۱:٢٥ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

 

چگونه برای نوشتن ایده ها و موضوعات جدید پیدا کنیم؟

 

 

اگر یک نویسنده باشید گاه لازم است برای نوشتن در عمق مطلب غوطه ور شوید. و درست زمانی که می خواهید به مطلب با دید عمقی تری نگاه کنید متوجه می شوید که توانایی نوشتن ندارید و مغزتان با شما یاری نمی کند یا اصلاً از نوشتن پشیمان می شوید. این لحظه ای است که هر نویسنده ای به کمک نیاز دارد تا دوباره ذهن خلاق خود را به کار بیندازد و شروع به نوشتن کند. و یکی از روش هایی که می تواند به هر نویسنده ای در چنین شرایطی کمک کند استفاده از روش سیلان ذهنی است.

 

ادامه در ادامه مطلب ....

 

 


ادامه مطلب
[ پنجشنبه ٢٩ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٦:۱٧ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

[ چهارشنبه ٢۸ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٥:٠۳ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

[ چهارشنبه ٢۸ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٤:٥٤ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام

توی پست قبلی خلاصه ی کتاب باغ مخفی اثر خانم فرانسس هاجسن برنت رو گذاشتم

و لی به نظر من وقتی یه کتابی رو می خونیم به جز نقد کتاب که باید بعداز خوندن کتاب

بخونیم باید قبل از اون یه خلاصه ای از زندگی نویسنده اش رو هم مطالعه کنیم ...

پس توی این پست بیوگرافی کوتاهی از خانم فرانسس هاجسن برنت می ذارم :

فرانسیس هادسون برنت نویسنده انگلیسی ۲۴ نوامبر ۱۸۴۹ در منچستر، انگلستان به دنیا آمد. این نویسنده توانا در ۲۹ اکتبر ۱۹۲۴ فوت کرد. 

فرانسیس الیزا هادسون دختر آهن فروشی به نام ادوین هادسون بود. پدر فرانسیس وقتی وی ۳ ساله بود از دنیا رفت. ووووووووو....

 

لطفا برای خوندن ادامه ی متن به ادامه مطلب برین


ادامه مطلب
[ چهارشنبه ٢۸ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٤:۳٢ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]
باغ مخفی

عنوان اصلی: The Secret Garden
نویسنده: فرانسس هاجسن برنت
مترجم: نوشین ری‌شهری تورمد هاوگن
موضوع: ادبیات، داستان‌های امریکایی

باغ مخفی داستان دخترکی است به نام مری. مری را هیچ کس نمی خواست و دوست نداشت. بعد از مرگ والدین و دایه اش، او را از هند به انگلستان آوردند تا در خانة عمویش زندگی کند؛ خانه ای غمگین و ساکت. روزی هنگام پرسه زدن در باغ، به دیوارهای بلندی برمی خورد که گویی هیچ راهی برای ورود به آنجا نیست.
خواندن ادامه ی خلاصه ی کتاب + چند عکس از کتاب = ادامه مطلب

ادامه مطلب
[ چهارشنبه ٢۸ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٤:٢٤ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

سلام دوستای گلم .... اینم از نقد کتاب شازده کوچولو که توی پست قبلیم گفته بودم

حتما بخونین من این رو از سایت : http://scipost.wikipg.com  برداشتم ...

 

زاویه دید شازده کوچولو

راوی اصلی خلبان است اما در بخش هایی شازده کوچولو نقش راوی را بازی می کند .  

 

درون مایه شازده کوچولو

 
 

هدف اصلی کتاب در یک جمله روباه بیان می شود : جز با چشم دل هیچ چیزی رو اون طور که باید نمی شه دید.

از دیگر مشامین اصلی کتاب می توان به این اشاره کرد که نویسنده با جدا کردن بچه ها از آدم بزرگ ها ، به دنبال این بوده که به انسان ها نشان دهد که چقدر از سادگی کودکی دور شده اند و درگیری هایی برای خود ایجاد کرده اند که بی جا بوده و فقط باعث دوری آن ها از اصل خود شده اند .  

 
 طنز در شازده کوچولو + بررسی شباهت زندگی نویسنده با شازده کوچولو +قسمت
 
های مهم شازده کوچولو +سوال= رفتن به ادامه مطلب
 

ادامه مطلب
[ شنبه ٢٤ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٢:٤۱ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

 سلام ..... دوستای گلم همین الان شازده کوچولو رو تموم کردم ... کتابشو خیلی وقت

پیش خونده بودم ولی فایل صوتی این کتاب رو که گوش دادم خیلی جذاب تر بود !!!

بهتون پیشنهاد می کنم این کتاب رو حتما بخونین خلاصه شو می تونین توی ادامه

مطلب بخونین و توی پست بعد نقد این کتاب رو می ذارم ..... حتما هر کتابی که می

خونین نقدشم بخونین !!

 نام کتاب: شازده کوچولو ( The Little Prince )

نام نویسنده: آنتوان دو سنت اگزوپری

مترجم : احمد شاملو

توضیحات: چاپ پانزدهم - 1389

ناشر : نگاه

شابک : 9789643510138

تعداد صفحه: 103

 

خلاصه کتاب + لینک فایل صوتی کتاب = رفتن به ادامه مطلب نیشخند


ادامه مطلب
[ شنبه ٢٤ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ۱:٤٩ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

ویلیام وردزورث: «کاغذت را با نفس‌های قلبت پر کن.» شاعر سرشناس دوره‌ی رمانتیک، شاعران و نویسندگان را به سمت پی ‌گرفتن اشتیاق قلبی و رابطه‌ی احساسی با اثر سوق داده و بر تاثیر آن بر خلق ایده‌ای نو تاکید کرده است.

 


ادامه مطلب
[ جمعه ٢۳ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٦:٢۸ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

[ جمعه ٢۳ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٦:٢٦ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

فرهیختگان آنلاین: بایدها و نبایدهای هر کاری را از افرادی می‌پرسند که عمری را در آن حرفه‌ سپری کرده و مویی را در پستی‌ها و بلندی‌هایش سپید کرده‌اند. نویسندگی هم از شغل‌های تمام‌وقتی است که لحظه‌لحظه‌ تفکر و ادراک یک انسان از زندگی را برای خود طلب می‌کند و به همین دلیل گوش دادن به فوت و فن‌های پیشکسوتان این حرفه، ارزشی بس گرانبها برای آنانی دارد که گام‌های نخست این راه را برمی‌دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تعداد نویسندگان صاحب‌نامی که درباره‌ی چگونه نوشتن در ژانر‌های مختلف ادبی قلم زده‌اند، کم نیست؛ در ادامه گزیده‌ای از توصیه‌های سودمند معروف‌ترین چهره‌های ادبی را در چند بخش اصلی می‌خوانید:

 

نویسنده،درخواست نویسندگی،برای سایت،کسب و کار اینترنتی در خانه

** توصیه‌های کلی برای نویسندگی

 

آنتوان چخوف: «به من نگو ماه می‌درخشد‌؛ درخشش نور را در شیشه‌ای شکسته نشانم بده.» نشان دادن، بجای مستقیما بیان کردن از اصول بنیادی تمام کلاس‌های درس خالق «باغ آلبالو» بود.

 

 ادامه در ادامه مطلب ....

 

ادامه مطلب
[ جمعه ٢۳ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٦:۱۳ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]
فورستر می گوید:  ((به نظر من رمان نویس باید همواره قبل از نوشتن چند مشکل را پیش خود حل کند یکی اینکه بعد چه اتفاقی خواهد افتاد ودیگر حادثه عمداه اش چیست ؟البته ممکن است درحین کار درحادثه عمده داستانش تغییراتی هم بدهد که در واقع هم به احتمال قوی این کار را می کند ویا در واقع بهتر است اسن کار را بکند زیرا در این صورت اجزا استانش کاملا باهم مرتبط خواهند شد نویسنده باید درانتخاب شخصیت داستان خود دقت داشته باشد وبرای تغیررفتارشخصیت در وقابل رویدادها وحوادث دلیل منطقی بیاورد وبه ذات رفتار او ایمان داشته باشد...
 
 
قلم
 
ادامه در ادامه مطلب ....

ادامه مطلب
[ جمعه ٢۳ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٦:٠۳ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

هر داستان به طریقی روایت می‌شود و حتی ممکن است در یک داستان از چند زاویه دید مختلف روایت استفاده شود. زاویه دید، نمایش‌دهنده شیوه‌ یی است که نویسنده با کمک آن داستان خود را به خواننده ارائه می‌دهد. در واقع زاویه دید، روایتی است که به کمک آن موضوع خود را نقل یا مطرح می‌کند، زاویه دید در انواع ادبیات داستانی متفاوت است. در داستانهای کوتاه زاویه دید غالباً ثابت می‌ماند اما در رمان ممکن است هر فصل با زاویه ی دیدی جداگانه روایت شود.

ادامه در ادامه مطلب ....

زاویه دید در داستان

ادامه مطلب
[ سه‌شنبه ٢٠ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٧:۳٤ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]
شعر طنز : (با اجازه  از  خواجه حافظ شیرازی)


دیدار شخص هالو  با حافظ در صف اتوبوس و به هم ریختگی اوضاع و شرایط  امروز  با

 زمان حافظ  ...


 

 

 

 

نیمه شب پریشب گشتم دچار کابوس

دیدم به خواب حافظ ،توی صف اتوبوس

 

 گفتم سلام حافظ  گفتا : علیک جانم

گفتم کجا روی تو ؟ گفتا : وَالله خود ندانم

 

 

 گفتم بگیر فالی گفتا : نمانده حالی

گفتم :چگونه ای تو ؟ گفتا در بندِ  بی خیالی

 

 

گفتم که تازه تازه شعر و غزل چه داری ؟

  گفتا که می سُرایم شعر سپیدباری

 

 

گفتم ز دولت عشق ؟ گفتا که کودتا شد

  گفتم رقیب؟ گفتا : او نیز کلّه پا  شد

 

 


ادامه مطلب
[ یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٥:٠٢ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

[ یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٤:٥٩ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

[ یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٤:٥٧ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

چکیده :

شخصیت پردازی، یکی از مولفه های اصلی داستان به شمار می آید و قدرت هنری نویسنده در تکامل و پرورش هر چه بهتر آن در بطن داستان، می تواند یکی از نقاط قوت و عامل جذب مخاطب باشد. با شروع جریان «رمان نو» که تمایل نویسندگان به سمت مسایل ذهنی و روانی قهرمانان داستان ها معطوف شد، عنصر شخصیت و چگونگی پردازش آن، بیش از پیش مورد توجه نویسندگان قرار گرفت. بهترین نمونه های این جریان را در ادبیات غرب، می توان در برخی آثار «جیمز جویس»، «ویرجینیا وولف»، «فرانتس کافکا» و «ویلیام فاکنر» مشاهده کرد.
در ایران نیز در پی آشنایی داستان نویسان با آثار منتشر شده نویسندگان غربی، گرایش ها به سوی جریان نگارش رمان های روان شناسانه و متکی بر عنصر شخصیت افزایش یافت. یکی از نویسندگانی که در این زمینه گام نهاد، «هوشنگ گلشیری» است که با خلق آثاری که هر چند تعدادشان اندک است، توانست سبک و شیوه خاص خود را در زمینه آثاری که مبتنی بر شخصیت پردازی قوی و نشان دادن دغدغه های ذهنی و روانی آنها هستند، تثبیت کند.
در این مقاله کوشش می شود با تکیه بر شش داستان کوتاه از گلشیری، به بررسی عنصر شخصیت پردازی در آثار او پرداخته شود.

لینک مقاله :http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/6003713890208.pdf

[ یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٤:٤٤ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

انواع شخصیت از لحاظ نوع حضور در داستان:

 

     شخصیت اصلی

     شخصیت فرعی

     شخصیت مخالف

     شخصیت مقابل

     شخصیت هم راز

 

برای توضیح هر کدوم لطفا به ادامه مطلب برید ....


ادامه مطلب
[ یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٤:۳۸ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

سرنوشت شخصیت

 

شخصیت برحسب موقعیت سه وضع مختلف می تواند پیدا کند:

 

نخست) ممکن است شخصیت از میان حوادث رد شود و حوادث را عوض کند؛ بدون آن که خودش عوض شود. در واقع در این وضعیت شخصیت به عنوان یک عامل عمل مطرح است. پس از آن که او عمل خود را انجام داد، دیگر نقشی در قصه ندارد و قصه یا پایان می پذیرد و یا آن شخصیت از قصه اخراح می شود.

 

دوم) ممکن است شخصیت دچار دگرگونی کامل شود ولی حوادث از طریق او دچار دگرگونی نشوند. در این حالت در واقع او تماشاگر است و سرنوشت حوادث به او ربطی ندارد.

 

سوم) ممکن است شخصیت و حوادث با هم دگرگون شوند. شخصیت در مسیر حوادث دخالت کند و حوادث در مسیر سرنوشت شخصیت. و به این ترتیب از ارتباط مستقیم شخصیت و حوادث، قصه راه اصلی خود را پیدا کرده، به اوج خود برسد و تمام شود.( مانند بوف کور «هدایت») (قصه نویسی، رضا براهنی)

البته این موارد در مورد شخصیت های پویا صدق می کند. می توان حالت چهارمی را نیز فرض کرد که شخصیت از میان حوادث رد می شود بی آن که خود یا حوادث را تغییر دهد. این نوع شخصیت ها در تمام موارد ایستا هستند.   

[ یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٤:۳٦ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

تقسیم بندی شخصیت از لحاظ بعد

 

شخصیت های مدور(چند بعدی، گرد)

شخصیت مدور شخصیتی است که از طریق اعمال ضد و نقیض و احساس های گوناگون، دچار دگرگونی می شود و در مقابل موقعیت های مختلف، رفتارهای متفاوت از خود نشان می دهد. هر بعد از بعدهای شخصیت مدور، گوشه ی رنگینی از زندگی است. یک قصه نویس بزرگ همیشه به دنبال شخصیت های چند بعدی و مدور است.

در شاهکارهای ادبی، شخصیت یا شخصیت های داستان کم تر یک بعدی هستند؛ یعنی صفات خوب و بد و خصوصیات گوناگونشان مطلق نشده اند. شخصیت ها به انسان معمولی شبیه ترند تا به قهرمان قصه ها. شخصیت کامل و بی عیب و نقصی تقریبا وجود ندارد و شخصیت ها جامع خصوصیات متنوع هستند. (قصه نویسی، رضا براهنی)

 

شخصیت های مسطح (تک بعدی)

شخصیت مسطح، شخصیتی است راکد، که در مقابل حوادث همیشه رفتاری یک سان دارد و هرگر، رفتار بعدی اش، ناقض رفتار قبلی اش نیست؛ حادثه در او چندان تاثیری ندارد و تحجر بر وجود او حاکم است. این شخصیت تنها یک بعد و یک زاویه ی دید دارد. تنها وسیله ی دسترسی او به زندگی همین بعد و همین زاویه ی دید است. این بعد کوتاه و به همین دلیل بی رنگ و خسته کننده است. (قصه نویسی، رضا براهنی)

[ پنجشنبه ۱٥ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٧:۳۱ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

انواع شخصیت از نظر میزان فعل و انفعال(شخصیت های ایستا و پویا)

 

1- ایستا

شخصیت ایستا، شخصیتی در داستان است که تغییر نکند یا اندک تغییری را بپذیرد. به عبارت دیگر؛ در پایان داستان همان باشد که در آغاز بوده است و حوادث داستان بر او اثر نکند یا اگر تاثیر کند، میزان تاثیر کم باشد. (عناصر داستان، جمال میرصادقی)

شخصیت ایستا، شخصیتی است که از اول تا آخر داستان، تحولی در رفتارش روی نمی دهد یعنی همان طور می ماند که در ابتدای داستان بود. (تاملی دیگر در باب داستان)

 

تجربه های نویسندگی

ادامه در ادامه مطلب ...!


ادامه مطلب
[ پنجشنبه ۱٥ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٧:٢٧ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

 

این دود سیه فام که از بام وطن خاست

ازماست که‌برماست

وین شعله سوزان که برآمد ز چپ وراست

ازماست که‌برماست

جان گر به لب ما رسد، از غیر ننالیم

با کس نسگالیم

از خویش بنالیم که جان سخن اینجاست

ازماست که‌برماست

یک‌تن چو موافق شد یک دشت سپاه‌است

با تاج وکلاهست

ملکی چو نفاق آورد او یکه و تنها

ازماست که‌برماست

ماکهنه چناریم که از باد ننالیم

بر خاک ببالیم

لیکن چه کنیم‌، آتش ما در شکم ماست

ازماست که‌برماست

 

.

.

.

ادامه در ادامه مطلب !


ادامه مطلب
[ چهارشنبه ۱٤ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ۱:۳۸ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

انواع شخصیت از نظر ساخت

     شخصیت های قالبی

     شخصیت های قراردادی

     * تفاوت شخصیت های قالبی وقراردادی

     شخصیت های نوعی

     شخصیت های تمثیلی

     شخصیت های نمادین

     *تفاوت شخصیت های تمثیلی و نمادین

      شخصیت های همه جانبه

  • یادگاری تو همین قاب عکس خالی بدون عکس توست و...
 این شب نوشته های خط خطی ....
- شخصیت های قالبی

شخصیت های قالبی، شخصیت هایی هستند که نسخه بدل یا کلیشه ی شخصیت های دیگری باشند. شخصیت قالبی از خود هیچ تشخیصی ندارد. ظاهرش آشنا است. صحبتش قابل پیش بینی است. نحوه ی عملش مشخص است زیرا بر طبق الگویی رفتار می کند که ما با آن قبلا آشنا شده ایم. مثلا کسی که ادای جاهل ها را در می آورد یا تقلید هنر پیشه ی معروفی را می کند، شخصیتی قالبی را ارائه می دهد. از این نظر هر کس که با چنین شخصیت هایی در داستان رو به رو می شود از پیش می تواند حدس بزند که رفتارشان چگونه است و صحبتشان دور چه مقوله ای می گردد و در قالب چه جور آدمی فرو رفته اند. (عناصر داستان، جمال میرصادقی)

 

 

ادامه در ادامه مطلب .....


 


ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱٢ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٦:۳٠ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

تیپ و شخصیت

     شخصیت های نوعی(تیپ)

     شخصیت های فردی(شخصیت)

 

wpid-426073.jpg

 

شخصیت های نوعی و فردی(تیپ و شخصیت)

یکی از ملاک های اصلی تقسیم بندی شخصیت، تقسیم بندی شخصیت به دو دسته ی نوعی و فردی است. متاسفانه در کتاب هایی که در این پژوهش به عنوان منبع با آن ها سر و کار داشتم به جرات می توان گفت که در این باره هیچ نگفته بودند حال آن که این امر یکی از محورهای اصلی عنصر شخصیت است. بیشتر این نمود این تقسیم بندی در نمایشنامه ها و فیلم نامه ها است.

 

ادامه در ادامه مطلب ....


ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱٢ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٦:٢٦ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

یک داستان نویس برای آن که شخصیت های داستانش را خوب به خواننده بشناساند، باید او را نسبت به خصوصیات ظاهری و اخلاقی شخصیت های داستانش آگاه سازد. این عمل را شخصیت پردازی می گویند. اگر این کار به خوبی انجام شود، خواننده با شخصیت هایی که حوادث داستان برای آن ها اتفاق می افتد، احساس صمیمیت بسیار زیادی می کند و به این وسیله تاثیر لازم بر او گذاشته خواهد شد. (پلی به سوی داستان نویسی، داریوش عابدی)

 

ادامه در ادامه مطلب .....!


ادامه مطلب
[ جمعه ٩ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٩:٤٤ ‎ب.ظ ] [ حانیه ]

 

شناخت شخصیت در داستان

 

تعریف شخصیت

    لبخند شخصیت چیست؟

   لبخندخلق شخصیت

 


اهمیت شخصیت در داستان از هر عنصر دیگری بیشتر است؛ زیرا این شخصیت است که داستان را جلو می برد. حوادث نیز به تبع حرکت و کنش های او در داستان رخ می دهند. هر قدر شخصیت پیچیده تر باشد داستان نیز پیچیده تر می شود و هر قدر شخصیت ساده تر و منفعل تر باشد، داستان بیشتر به سطح می آید. (روزنامه ی قدس – مصطفی مستور)

 

توضیح در ادامه مطلب .... 


ادامه مطلب
[ جمعه ٩ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٩:۳٩ ‎ب.ظ ] [ حانیه ]

[ جمعه ٩ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٩:۳٧ ‎ب.ظ ] [ حانیه ]

ادامه  پیرنگ ....

پیرنگ در واقع همان بیرنگ است. بیرنگ طرحی است که نقاشان به روی کاغذ می کشند و بعد آن را کامل می کنند، یا طرح ساختمانی که معماران می ریزند و از روی آن ساختمان را بنا می کنند....

ادامه در ادامه مطلب ....!


ادامه مطلب
[ جمعه ٩ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٩:٢٧ ‎ب.ظ ] [ حانیه ]

پیرنگِ داستان

 


 

پیرنگ حوادث را در داستان آن چنان تنظیم و ترکیب می‌کند که در نظر خواننده منطقی و قانع‌کننده باشد. به همین دلیل پیرنگ تنها ترتیب و توالی حوادث نیست بلکه مجموعه‌ای نظام‌یافته از حوادث یا وقایع است.

 


 

توضیح در ادامه مطلب ...


ادامه مطلب
[ جمعه ٩ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٩:۱٠ ‎ب.ظ ] [ حانیه ]

وقتی یه کتابی رو می خونیم که خیلی ازش خوشمون میاد تا مدت ها در مورد

نویسنده ی این کتاب و فکر خلاقش تعریف می کنیم ... که چطوری یه اتفاق عادی رو اون قدر جالب لابه لای داستانش اورده و اون رو حتی به اوج داستان تبدیل کرده که اصلا عادی بودن اون اتفاق حس نمی شه ... فکر می کنیم آیا کسی که این کتاب رو نوشته واقعا آدم بوده !؟ یه آدم معمولی مثل ما ؟؟! یا ...

و همین باعث می شه فکر کنیم نویسندگی یه کار محال و غیر ممکنه و ما تا آخر عمرمون باید خواننده ی کتاب باشیم و بس !

به نظر من کتاب خوندن خیلی خوبه اما نباید فقط کتاب خوند باید نوشت حتی مضخرف!

باید یاد گرفت ، کتاب خوند و نوشت .... چون هیچ غیر ممکنی غیر ممکن نیست !

پس پیش به سوی نویسندگی ........................................................!!!

از این به بعد توی پست های کارگاه داستان به ترتیب گام های نویسندگی و داستان خوب  نوشتن رو می ذارم ... یعنی خودم می خونم و خلاصه شو برای استفاده ی شما این جا قرار می دم ... ( و نکات مهم رو رنگ دیگه ای غیر از رنگ متن در این جا بنفش می کنم تا در صورت کمبود وقت بتونید استفاده کنین... )

 

گام اول  

ایده یا فکر اولیه

 

از گوشه ی خیابان که راهمی روید لحظه ای چشمتان به یک لنگه چکمه می افتد که غلت غلتان توی جوی آب می رود. نیم نگاهی به آن می اندازید و به آرامی از کنار آن می گذرید. این موضوع آنقدر بی اهمیت است که ... لحظه ای بعد این تصویر نیز زیرصدها تصویری ـ که بعد از آن در پی میآیند ـ دفن می‌شود.  

 

 

ادامه در ادامه مطلب ...!


 

 


ادامه مطلب
[ سه‌شنبه ٦ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٥:٥٥ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]
 

آپلود عکس,اپلود عکس,آپلودعکس,آپلود

بگو پنیر و بمیر

نویسنده: آر.ال.استاین

خلاصه : 
هر قطعه عکس داستانی را بازگو می‌کند... گرگ دوربینی قدیمی پیدا می‌کند. او تصور می‌کند که دوربین خراب است. عکس‌هایی که با آن دوربین می‌اندازد. با عکس‌های معمولی تفاوت دارند. انگار دوربین باعث می‌شود که اتفاقات بدی در آینده بیفتد. شری او را مجبور می‌کند که روز تولدش از او عکس بیاندازد. وقتی که عکس ظاهر می‌شود، شری در عکس وجود ندارد. شری چه اتفاقی در پیش رو دارد؟...

تهران، نشر ویدا، 1389

● برای دانلود این کتاب به این آدرس برید :

http://s5.picofile.com/file/8131612984/Say_Cheese_And_DIE_.pdf.html

[ سه‌شنبه ٦ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٥:٤٤ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

وبسایت «پاترمور» و کمپانی برادران وارنر روز گذشته از نخستین تریلر جدیدترین فیلم دنیای جادوگری جی کی رولینگ رونمایی کردند. این تریلر با ورد «لوموس ماکسیما» آغاز می شود که در مجموعه هری پاتر برای ایجاد روشنایی استفاده می شد. به نوعی دوباره پرده سینما با دنیای جادوگری معروف رولینگ روشن می شود. پس از آن کنگره جادویی ایالات متحده آمریکا را می بینیم و به طور دقیق تر با لوگوی این نهاد جادوگری آشنا می شویم. علامتی که پشت سر کامرون اجوگو قرار گرفته که در فیلم نقش سرافینا را بازی می کند. ادی ردمین، بازیگر برنده اسکار فیلم «تئوری همه چیز» که در «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنان» نقش نیوت اسکمندر را بر عهده گرفته به همراه چمدانی که محتوایش برای ما فعلا مشخص نیست در این تریلر دیده می شود. همین طور برای اولین بار کاترین واترستون را هم می بینیم که نقش تینا گولداستاین را بر عهده گرفته. نمایی از جادوی نیوت اسکمندر که به نظر در حالت مبارزه قرار دارد پایان بخش اولین تریلر فیلم «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنان» است. 

 

به گزارش تسنیم، همراه این تریلر از اولین پوستر رسمی فیلم هم رونمایی شد. همین طور تصاویری از فیلم هم روی وبسایت «پاترمور» قرار گرفته که البته تفاوتی با آنچه در تریلر می بینیم ندارند.

ادامه ی عکس ها در ادامه مطلب ...!


ادامه مطلب
[ دوشنبه ٥ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٦:٤٢ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

 

Image result for ‫اسنیپ‬‎

آلن ریکمن بازیگر نقش سوروس اسنیپ در فیلم های هری پاتر امروز ، در سن 69 سالگی در گذشت. ریکمن با بازی در فیلم های هری پاتر و دای هارد(Die Hard) به یکی از محبوب ترین بازیگرهای انگلیسی تبدیل شده بود.

آلن ریکمن بازیگری خود را با تئاتر های شکسپیری شروع کرد و سپس کار خود را در سریال های درامی همچون اسمایلی پیپل(Smiley's People) ادامه داد. او کم کم به عنوان بازی در نقش های ضد قهرمانی معروف شد و شخصیت هایی همچون قاضی تورپین در فیلم سینمایی سویینی تاد(Sweeney Todd) در مقابل جانی دپ و هانز گروبر در دای هارد و غیره بازی کرد.او همچنین روی خوب خود را هم با بازی در فیلم لاو اکچولی(Love Actually) نشان داد.

 


شما از کدام قسمت بازی او در فیلمای هری پاتری لذت بیشتری بردین و با اون خاطره دارین ؟

 

 
Image result for ‫اسنیپ‬‎
 
[ دوشنبه ٥ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٦:۳٦ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

سلام ................... یه خبر خوب !

توی چند تا پست قبلی کتاب سیاه دل رو معرفی کردم ( نوشته ی کورنلیا فونکه ) خیلی جالبه یه رمان ترسناک و هیجانی که به نظر من شاید فقط یه ذره خیلی کم سطح رمانش از هری پاتر کمتر باشه ... داستان درمورد یه دختریه که هر کتاب یا متنی رو با صدای بلند بخونه شخصیت های درون اون کتاب زنده می شن و میان بیرون ... و این توانایی دخترک (مگی ) تقریبا توی آخرای کتاب میاد  یعنی تا قبلش پدر مگی این توانایی رو داشته و آخر داستان معلوم می شه که مگی هم مثل پدرش این قدرت رو داره و حتی کامل تر !

آخر داستانم مگی با این قدرتش خودش و پدر و مادر و... نجات می ده ... و تصمیم می گیره که نویسنده بشه یعنی خودش داستان بنویسه و بعد با صدای بلند همون داستان خودشو بخونه و...

 

و امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا جلد دوم این کتاب به نام طلسم سیاه دل هم تازگیا منتشر یا بهتره بگم تازگیا ترجمه شده ....

وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو یه خبر دیگه : جلد سوم این کتاب هم در راهه !

 و این یه نکته ی جالب که نشون می ده این نویسنده چه قدر به رنگ سیاه علاقه منده  کتاب های ((سیاه‌قلب))، ((سیاه خون)) و ((سیاه مرگ)) هم سه تا کتاب قبلی این نویسنده است !!!

پس به امید سیاه چیزای بعدی !!!از خانم کورنلیا فونکه نویسنده رمان های سیاه !

اگه می خواین در مورد دو جلد بعدی بیش تر بدونین قلب لطفا  ادامه مطلب !!!


ادامه مطلب
[ دوشنبه ٥ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٥:٥۱ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]

دلتنگ غنچه ایم، بگو راه باغ کو

خاموش مانده ایم، خدایا چراغ کو

کو کوچه ای ز خواب خدا سبزتر، بگو

آن خانه کو، نشانی آن کوچه باغ کو

چشم و چراغ خانه ما داغ عشق بود

چشمی که از چراغ بگیرد سراغ کو

دلهای خویش را به گواهی گرفته ایم

اما در این زمانه خریدار داغ کو

شب در رسید و قصه ما هم به سر رسید

کو خانه ای برای رسیدن، کلاغ کو

 

قیصر امین پور

[ یکشنبه ٤ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ٧:٢۸ ‎ق.ظ ] [ حانیه ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

من حانیه متولد 9/8/80 هستم .از 8 سالگی شروع به نوشتن این وبلاگ کردم..... به خونه ی من خوش اومدید . تو این خونه خودم فرمانروا هستم ....خودم می نویسم و عکس میزارم ...تازه عکساشم خودم با فتوشاپ درست میکنم ( البته بعضی هاشو) این وبلاگ بیشتر درمورد موضوع های مربوط به شعر و داستان (ادبیات) هست ... امید وارم مطالب توی وبم مورد استفاده تون قرار بگیره ....
صفحات دیگر
لینک های مفید
امکانات وب

قالب براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود [Mail_Form]


ایران رمان

پری شهر قصه ها

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود [Mail_Form]